100 THOUSAND POETS FOR CHANGE - KIKINDA (Serbia)
National Library "Jovan Popovic" Kikinda and Banat's Cultural Center Novo Milosevo

субота, 22. септембар 2012.

Anđela Cvetković, Babušnica


Neću da budem žrtva

Neću da budem od onih
Koji stalno nekuda žure
Koji su opterećeni poslom
Porodičnim obavezama
Društvenim priznanjima
Uspehom, moralom i kupovinom
Novih modernih predmeta
Od onih kojima su
Krivi drugi i
Tako cenjeno društvo
Što ne mogu da postignu
Sve što su im drugi unapred
Isplanirali za dan
Za život
Pa sebe smatraju žrtvom
Puni prikrivenog besa
Dok se smeškaju roditeljima
I nadređenima
Glumeći sreću

Ja neću da budem žrtva
Modernog društva

Dugo sam mislio
Oni su u pravu,
tako ih je mnogo
a ja sam sam
mora da su oni u pravu

Ja sam u pravu
Shvatio sam tu
gorku istinu
najslađu od svih

Najpre je bilo sve
mekano kao pahuljice
onda je bilo vrelo
na kraju je bolelo
ali to je jedini

put koji vodi do sebe samog

Nisam od onih koji
zavijaju pa cvile
Izbor je u mojim rukama
Odgovornost na mojim leđima
Sloboda na mojim krilima

Ja sam jedno veliko
jarko crveno srce od žuči
koje svoje otkucaje šalje
do carstva izlaska sunca
do carstva njegovog zalaska
do carstva pahulja i leda
do carstva urmi i banana