100 THOUSAND POETS FOR CHANGE - KIKINDA (Serbia)
National Library "Jovan Popovic" Kikinda and Banat's Cultural Center Novo Milosevo

петак, 2. септембар 2011.

Miodrag Stošić, Beograd


HIGIJENA ili Ne dam da sva ta sranja uđu u mene


Dugo kuvam vodu i to onu iz flaše
Česma mi odavno služi kao čiviluk za ptice
Tek kada uništim sve one proklete bakterije
I dobijem destilovanu zdravu vodu
Sipam je u čašu i pijem dok čitam “Mein Kampf”
Jer ne dam da sva ta sranja uđu u mene.

Jedem samo sir seljaka iz Užica
pravim sendvič od bataka neozračenih pilića
pijem mleko bez aditiva i gusti sok koji sam cedim
Želudac mi je neopterećen
Kada pred odlazak u teretanu
U venu špricam aminokiseline
Jer ne dam da sva ta sranja uđu u mene.

Kupam se posle svakog odlaska u dragstor
Ljuštim sa sebe sunđerom kolonije bacila
Tuširam se najpre toplom a onda hladnom
Oblačim na sebe veš opran na ruke
Čist sam kada se tucam sa pijanim anonimusom u javnom WC-u
Jer ne dam da sva ta sranja uđu u mene

Imam bele teniske patike iz Linheštajna
Njima svakoga dana putujem u grad
Ne ulazim u gasnu komoru od javnog prevoza
Iz tog kazana cure znoj, loj i bubuljice
Mirišem kada lomim kiosk na mitingu moje stranke
Jer ne dam da sva ta sranja uđu u mene

Svoj radni sto brišem krpom i alkoholom
Pazim na simetriju zidnih ulja na platnu
Usisavam sve nabore tapiserije iz Istambula
Čistim dlake sa kade i oblažem šolju “Kurirom”
Da moj životni prostor bude zdrav
Kada uveče sa ekipom gledam izbacivanje iz “Velikog brata”
Jer ne dam ta sva ta sranja uđu u mene

Redovno održavam higijenu uma
Izbegavam lake note koje odjekuju sa splavova
Gledam samo dobitnike nagrade Oskar
Preskačem florescentne naslove žute štampe
Ne čitam horoskop niti lapsuse poznatih
Želim mir u glavi kada eto malo rešim da se bavim poezijom
Jer ne dam da sva ta sranja uđu u mene

Stojim i gledam se u ogledalu
Imam trideset godina i uspeo sam
Pobedio sam sva sranja ovoga sveta
Toliko sam ponosan da ne mogu da skrenem pogled sa sebe
Toliko da ne mogu da trepnem
Očni mišić se znoji
Pa teku suze
Srećan sam
Jupi!